20 sierpnia 2009

Odbiór rzeczy wysłanych z Polski drogą morską

Po około ośmiu tygodniach od wysłania rzeczy z Polski drogą morską należy pojechać do Wydziału Celnego (Customs House Port Adelaide) i pokazać dokumenty, które polski przewoźnik powinien wysłać do nas pocztą. Należy mieć ze sobą paszporty, listę wysłanych rzeczy oraz wypełniony formularz B534 (dostępny na stronie urzędu celnego).

Następne miejsce do odwiedzenia to AQIS Regional Office (w Adelaide niedaleko za IKEA, na tej samej ulicy).
Tu pokazujemy dokumenty opieczętowane w Customs House i umawiamy się na sprawdzenie naszych paczek. Aha: trzeba mieć ze sobą kartę kredytową, bo opłatę wstępną płaci się od razu - uwzględnia ona przygotowanie dokumentów oraz pierwsze pół godziny pracy urzędnika dokonującego inspekcji paczek - jeśli ten czas zostanie przekroczony, trzeba wrócić do biura i dopłacić resztę.

Warto mieć też ze sobą 'sprzęt' do rozpakowywania paczek, bo płacimy za czas, a obowiązkiem urzędnika z AQIS nie jest rozpakowywanie paczek, tylko kontrola ich zawartości.


Z naszych doświadczeń wynika, że osoba posiadająca powyższe informacje jest w stanie załatwić całą sprawę w czasie niepłatnych trzech dni w magazynie ;-))

Brak komentarzy :